Salg og levering

Nedenstående betingelser gælder online leverancer fra Heile Møbler. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Heile Møbler.

Juridiske data

Heile Møbler ApS
Maigaardsvej 11 B
9900 Frederikshavn
Danmark

CVR nr. 32656528
Tlf +45 98 42 01 75

Pris og betaling

I vores webshop kan du bestille varer online og betale via: Dankort, eller via bankoverførsel. Alle priser på Heile Møblers webshop er inkl. moms. Beløbet trækkes på din konto ved afsendelse af din ordre. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det beløb du har godkendt.

Der er også mulighed for delbetaling via Sparxpres. Fortryder du købet bortfalder din aftale med Sparxpres også.

I indkøbskurven kan du trykke på knappen "vis delbetaling" og se hvad dine varer vil koste pr. måned ved delbetaling over forskellige løbetider.

Du kan læse mere om delbetaling med Sparxpres under finansiering.

Betaling via bankoverførsel kan ske til vores bankkonto

Sparekassen Vendsyssel
Reg.nr.: 9070
Kontonr.: 1622338277
IBAN: DK2090701622338277
BIC: VRAADK21

HUSK at opgive dit ordrenummer når du laver en overførsel til os. Vælger du at betale for din ordre via bankoverførsel, sender vi dine varer når vi har registreret betalingen. Dette forudsætter at varen er på lager.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Betaling via EAN nummer

Ønsker du som offentlig institution at modtage en elektronisk faktura, vælger du bankoverførsel ved dit køb og udfylder feltet EAN nr. med jeres data.

Reservation af beløb

Betaler du med et internatinalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kort gebyrer.

Beløbes hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Levering og transport

Ved bestilling på heile.dk får du gratis leveret dine varer enten til pakkeshop, eller som hjemmelevering med fragtmand hvis der er tale om større møbelleverancer.

Levering fra Heile Møbler er fuldendt, når forbrugeren har fået varen udleveret.

Fragt af småting leveres med GLS.

Større møbelleverancer leveres til kantsten af fragtmanden. Ønsker du opbæring, så kontakt os for pris og vejledning. Er der ved modtagelse af varen synlige skader på emballagen, bedes der gøres opmærksom på dette skriftligt overfor fragtmanden ved modtagelsen og Heile Møbler bedes informeres hurtigst muligt.

Leveringstiden er ofte 2-6 hverdage, hvis varen er lagerført.

Ved køb af større møbler er leveringstiden ofte mellem 2-8 uger. Er det en hastesag, så kontakt os endelig på 98 42 01 75 eller info@heile.dk.

GLS levering:

GLS levering er alle hverdage mellem kl. 8-16. Det er ikke muligt på forhånd at aftale en bestemt tid for GLS leverance. Er der ikke er nogen hjemme til at modtage pakken, eller pakken ikke kan stilles på adressen, tager fragtmanden pakken med igen. I disse tilfælde lægges der en seddel med besked om, at pakken har været forsøgt leveret og at GLS kan kontaktes, så der kan aftales en ny leveringsdag eller leveringsadresse.

Denne aftale skal du som kunde selv lave med GLS. Ønsker du pakken stillet på adressen, skal du notere dette ved "Bemærkninger" under bestillingsprocessen. Hvis du giver tilladelse til at pakken stilles på adressen, overgår risikoen for pakken til dig, fra det tidspunkt pakken leveres på adressen. Dvs. du bærer risikoen for at varen beskadiges eller forsvinder, efter den er afleveret. Husk at du kan skrive til info@heile.dk for at få oplyst et tracking nummer på din pakke.

Du kan med fordel angive en erhvervsadresse som leveringsadresse. Så er du sikker på, at der altid er nogen 'hjemme' og kan tage imod pakken, når den kommer.

Varemodtagelse og fragtskader

Risikoen for varer købt hos Heile Møbler overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet. Når du modtager varer fra vores webshop, bør du hurtigst muligt tjekke emballagen for eventuelle fragtskader.

Transportskader bedes meddeles hurtigst muligt til Heile Møbler på info@heile.dk eller på tlf: +45 98420175. Du bedes kontakte os indenfor 3 dage efter levering.

Er der huller, buler eller andre skader på pakken, så husk at gøre indsigelse overfor fragtmanden.

Er der mindre skader på pakken, og du vurderer, at det er sikkert at modtage pakken, bør du sammen med fragtmanden skrive på fragtbrevet, at du modtager pakken med forbehold.

Ved fragtskade bedes du:

  1. Beholde emballagen, det kan bruges til at dokumentere erstatningskrav mod fragtfirma.
  2. Tage billeder af pakken og eventuelle skader.
  3. Kontakte Heile Møbler for yderligere information.

Reklamation

Ved mangler og fejl på et produkt bedes du kontakte Heile Møbler på tlf: 98 42 01 75 eller mail info@heile.dk
Angiv venligst dit ordrenummer, så vi hurtigt kan finde en løsning på problemstillingen.

Når du handler på www.heile.dk får du i henhold til købeloven 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller få afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for 'rimelig tid' efter, at du har opdaget fejlen ved varen. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtigt som muligt. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ved reklamation vil du blive bedt om at tage billeder af skaden og sende dem til info@heile.dk hvorefter vi aftaler hvordan vi håndterer problemet. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget

Hvis vi bliver enige om, at pakken skal sendes retur til os, skal du sende til følgende adresse:

Heile Møbler ApS
Maigaardsvej 11
9900 Frederikshavn

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form at reparationer frem for at ombytte.

Fortrydelsesret

Heile Møbler yder 14 dages fortrydelsesret på netsalg, gældende fra den dag du modtager dine varer.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Har du fortrudt et køb, og ønsker du at returnere eller ombytte en vare, bedes du udfylde følgende formular og sende den til info@heile.dk. Du kan også meddele os om fortrydelse ved at skrive til info@heile.dk

Hvis du fortryder købet, skal varerne returneres til:

Heile Møbler ApS
Maigaardsvej 11 B
9900 Frederikshavn

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Ved returnering skal pakken være forsvarligt emballeret, da du selv bærer ansvaret for pakken, indtil vi modtager den.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for bl.a. spejle, glas, porcelæn eller større møbler. Udgifterne for returnering af disse varetyper forventes højst at beløbe sig til ca. 500 DKK.

Fortryder du købet af en vare, skal du selv betale fragtomkostningerne til at sende varen retur til os. Du kan ikke fortryde ved blot at undgå at afhente varen. Du skal altid give besked om, at du fortryder købet. Udgifterne for at du ikke afhenter varen, vil blive fratrukket købesummen.

Varen skal afsendes til os senest 14 dage efter, du har givet os besked om fortrydelsen.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Tilbagebetaling

Hvis du skulle fortryde dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage igen. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Når vi modtager varen, tjekker vi den, og tilbagefører det beløb, du har betalt ved købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du f.eks. betalt med kreditkort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Heile Møbler ApS
Maigaardsvej 11B
9900 Frederikshavn

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen

Du kan også fortryde købet ved at give os besked pr. mail, og aflevere varen personligt på ovennævnte adresse.

Varens stand, når du sender den retur

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • du reelt har taget varen i brug
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere
varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Heile Møbler ApS og opbevares i fem år, hvorefter
oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og
behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og
må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger
en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på heile.dk er Heile Møbler ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle
tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være
hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem
til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid
med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@heile.dk.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@heile.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Kontakt og åbningstider

Heile Møbler ApS
Maigaardsvej 11B
9900 Frederikshavn

Tlf. 98420175
E-mail: info@heile.dk

CVR. nr.: 32656528

Åbningstider:
Mandag-fredag: kl. 10.00-17.30
Lørdag: kl. 10.00-13.00

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 12/6 2024.